maandag 16 februari 2009

The Steepwater Band

Ik had nog nooit van hen gehoord, maar ja, ik ben ook niet continu op zoek naar nieuwe groepen die mijn soort muziek spelen...Gonzalo volgt dat wel op de voet. Het grote voordeel is dat die groepjes in kleinere clubs optreden, dat het geen "stukken van mensen" kost om naar zo'n concert te gaan, dat ze hun CDs aan een democratische prijs in de zaal verkopen en dat je dikwijls met de bandleden een praatje kunt maken.

Na de basketwedstrijd RM-Maccabi reden we met de metro naar station Gran Vía; nauwelijks enkele minuten later stonden we in de zaal El Sol en the show could begin, wat ook letterlijk gebeurde : lichten uit en band op! Ze begonnen met een song die Gonzalo thuis al gedraaid had, dus dat klonk enigszins bekend. No nonsense rock, zo noem ik dit soort muziek...zoals mensen als The Black Crowes (in hun beste periode) en Marc Ford, ex-Crowes brengen. Toen Gonzalo me zei dat Marc Ford hun laatste CD geproduced had, was dat dus geen misse observatie geweest. Soms vond ik hun jammen een beetje te lang duren, maar over de ganse lijn was dit een erg sterk concert, én ze gaven waar voor het geld : ruim 2 uur lang speelden ze "het kot" klein. Nu verder genieten met 2 CDtjes die we ter plekke kochten...

Geen opmerkingen: