maandag 16 februari 2009

Het Laatste Uur - Jezus

Niet opgenomen in het radio-programma, maar toch zo mooi...dat ik de (dubbele) lp na ettelijke jaren weer op de platendraaier legde en aan een stuk de 4 kanten heb beluisterd!

Bij het thema "jezus" denk ik meteen aan de rock-opera Jesus Christ Superstar. Ja, in tegenstelling tot de latere hitmusicals van dezelfde Sir Andrew Lloyd Webber, zoals Cats en Phantom of the Opera, die allemaal eerder gekend zijn voor de zeemzoete songs, is deze musical niet alleen te pruimen door rockliefhebbers, neen, zelfs bijna 40 jaar na datum ben ik er zo van onder de indruk dat ik moeite heb een song te kiezen voor Het Laatste Uur. Uiteindelijk ga ik voor de eerste : Judas zegt rechtuit tegen Jezus dat hij beter timmerman was geworden zoals zijn vader, want door al het gebabbel van Jezus hebben de apostelen nu alleen "heaven on their minds". Ik weet niet of de typische rockstemmen als die van Murray Head (als Judas) of Ian Gillan (als Jezus) met de hemel bezig zijn...het resultaat is in ieder geval...hemels!

Geen opmerkingen: