maandag 16 februari 2009

Weerzien met Carine&Stefaan

De laatste keer dat we elkaar zagen was na de geboorte van hun tweede kindje, Amber...in 2001! Nogal logisch dat ik blij was toen Stefaan me meldde dat ze een weekendje naar Madrid gingen komen en of we dan konden afspreken.
Carine & Stefaan kwamen per metro naar Sanse en dan namen Gonzalo en ik ze mee naar enkele van onze buurtcafés, waar we steeds getracteerd werden op een "echte" tapa (i.e. een hapje dat gratis bij je biertje of wijntje aangeboden wordt). Ook leidden we hen in in het typisch Spaanse zonnebloempitten eten (comer pipas), en na een poosje ging dat weliswaar vlot, maar Gonzalo haalde het gemakkelijk (al die jaren van oefening, hé!).

Vervolgens gingen we eten in een resto dat ons telkens kan verrassen met een interessant gastronomisch menu tegen een lage prijs (30€, wijn en koffie inbegrepen!). Gelukkig was er ditmaal een pak volk, zodat we een beetje meer tijd kregen tussen de verschillende gangen...voor mij was het de eerste keer dat ik van alle gangen at (maar ik had me goed voorbereid : een erg lichte lunch!). Met al ons gebabbel werd het niet alleen een erg gezellige avond, maar ook een lange, want na de maaltijd reed er geen metro meer naar Madrid centrum (de laatste vertrekt bij ons omstreeks 1am). Ik had gelukkig niet veel gedronken, dus reed ik hen naar Gran Vía, waar we parkeerden en samen nog een "laatste" dronken in een bar waar we regelmatig langsgaan wanneer we in het centrum zijn voor een concert. We namen afscheid en reden terug naar Sanse...hopelijk duurt het nu wat minder lang vooraleer we elkaar terugzien!

Geen opmerkingen: