maandag 13 oktober 2008

Het Laatste Uur - Tijd

Koen Fillets nieuwe radioprogramma dat uitgezonden wordt op zondagavond van 23:00 tot middernacht is erg origineel van opzet. Voor het thema "Tijd" wilde ik ook eens deelnemen.
En wat bleek? Mijn keuze kwam aan bod.

Via mijn 9 jaar oudere broer ben ik groot geworden met een brok muziekgeschiedenis van de jaren '70. Een van onze referenties is Genesis ten tijde van Peter Gabriel...voor velen teveel show misschien, voor ons net de juiste portie surrealisme. Neem nu de song I know what I like (in your wardrobe) van Selling England by the Pound. De titel is al knap, maar 't kan niet meer stuk met de beginzin "It's one o'clock and time for lunch dumdeedumdeedumdum..."
Luister naar deze song en de albumcover komt tot leven : de tuinman, languit gelegen op een bankje in de park, de grasmaaier werkloos ernaast, luistert naar wat er zoal rondom hem gebeurt.
Wat ik altijd fascinerend gevonden heb, is dat tuinmannen blijkbaar ook een typische stap hebben, want de tuinman eindigt met "Me, I'm just the lawn mower; you can tell me by the way I walk".

Geen opmerkingen: