dinsdag 21 april 2009

Het Laatste Uur - treinen

Hoewel KF de originele versie van Train kept a rollin' door Tiny Bradshaw beter vindt dan die van Aerosmith, heeft hij toch ruimte gelaten voor mijn keuze in de aflevering van 19/4 (met reden, volgens mij...'t is een van die covers die veel meer "schwung" heeft dan het origineel!).

Hebben jullie dat ook, dat je na een treinrit nog úren de rollende beweging van de trein in je lijf voelt? Vroeger, toen ik nog in Zuidwest-Frankrijk woonde, nam ik geregeld de nachttrein naar Parijs of vanaf de Franse grens naar Madrid...volgens mij beslist de beste wijze om grote afstanden te overbruggen en erg conviviaal : 's avonds nog kunnen eten met vrienden en 's ochtends fris op je werk, 800km verderop...geweldig, toch? ...Alleen die after-trein-beweging, hé, want de Train kept a rollin' ...all night long ! Vele rockers hebben dit nummer vertolkt : Led Zeppelin gebruikte het in de beginjaren dikwijls als showopener, maar nam het nooit op in de studio; Aerosmith deed dit wel, én hoe!

Geen opmerkingen: