maandag 10 november 2008

Het Laatste Uur - Boeken

Voor dit thema had ik alweer een geselecteerde inzending, niet zozeer voor de originaliteit van mijn muziekkeuze, maar voor de toepasselijkheid van mijn verhaal erbij (denk ik)...

Het lijkt gek, maar ik heb mijn Spaanse vriend leren kennen in West-Yorkshire, UK. We studeerden allebei nog bij in Bradford, dé stad in Europa waar je de allerbeste curry kunt eten. Wanneer er bezoek kwam, gingen we naar Haworth, niet enkel voor een lekker glas landlord in een van de pubs langs Main Street, maar vooral voor een bezoekje aan de Brontë Parsonage. De sportievere bezoeker namen we mee naar de Moors boven Haworth, waar je je zó de belevenissen van Katherine en Heathcliff uit Wuthering Heights van Emily Brontë kunt inbeelden, mochten de onbedeesde schapen je niet zo lastigvallen. Kate Bush heeft deze wandeling misschien ook wel gemaakt; het resultaat is in ieder geval ongelooflijk mooi!

Geen opmerkingen: