vrijdag 31 oktober 2008

Hard rock voor Ilse!!!

Stel je voor : Ilse die naar een hardrockconcert gaat! Niet evident, vinden jullie ook niet? Maar Gonzalo gaf me geen keuze : ik moest mee naar het concert van een van zijn guitar heroes, "Mad Micky" oftewel Michaël Schenker. Geen gemaar, hij had me gewoon het ticket gekocht, punt.

Gonzalo stond zichtbaar te genieten, want niet alleen was er Michaël, het was de Michael Schenker Group in "traditionele" bezetting, met Gary Barden als zanger en op basgitaar de ex-bassist van de Sensational Alex Harvey Band (niet ongerust worden wanneer je die groep niet kent, ik tot voor kort ook niet!), Chris Glen. Als er tijdens het concert alleen maar nummers gespeeld worden van de eerste lps en dan de laatste (allemaal met deze traditionele bezetting) en de UFO nummers beperkt worden tot 2 (met Michaël Schenker op gitaar), dan zit het voor de MSGfans wel snor. Voor mij was het wennen, want ik kende geen enkel nummer, maar het was niet slecht, en de zanger is geen schreeuwer zoals je meestal in hardrockgroepen vindt...
Het concert vond plaats in een grote discotheek, met een interessante opstelling (om de 2-3m van het podium is er een trede, zodat het publiek dat verderaf van het podium staat, ook hoger staat en dus even goed ziet), die helaas ook ervoor zorgde dat ik bijna letterlijk op m'n achterwerk viel omdat ik een trede gemist had bij het terugkeren van de toiletten (die treden waren niet verlicht, zie ze dan maar!)...het bleef gelukkig bij een onhandige pirouette.

Geen opmerkingen: