dinsdag 20 mei 2008

De camino-film van Roman

Roman is een Zwitser die ik tegenkwam tijdens mijn camino de Santiago. Terwijl ik vertrokken was in St.Jean-Pied-de-Port, startte hij zijn tocht bij hem in Zwitserland en zijn tocht zou het onderwerp vormen voor een film-documentaire. De filmploeg kwam af en toe filmen, maar ook Roman zelf filmde, op een minder professionele manier weliswaar.

Ondertussen is de film af (zie ook bericht van enkele maanden terug) en Roman stuurde me een copie van de DVD. We hebben hem vorig weekend bekeken, Gonzalo en ik. Hij komt even in beeld, maar ik sta ervan versteld dat mijn naam niet enkel de eindgeneriek siert (nu ja), maar dat ik zelf ook enkele keren in beeld én geluid kom : op de Alto del Perdón, in Boadilla (waar Roman mij "a happy woman" noemt, omdat Gonzalo ging aankomen...na twee weken stappen hadden we afgesproken elkaar te zien in Frómista, een 7 km verderop)...het is raar zo jezelf te zien en zeker omdat ik me niet bewust was van het feit dat ze me filmden. Maar het deed mooie herinneringen weer opleven...

Geen opmerkingen: