woensdag 27 augustus 2008

met vriendinnen op schoenenkoop

In al de jaren die ik al in het buitenland vertoefd heb, was het er nooit van gekomen dat Katja op bezoek kwam; onze samenkomst in Arles toen Pascal er zijn foto's tentoonstelde tijdens les Rencontres was leuk, maar een echt bezoek was het niet.
Maar met een nieuwe wending in haar privéleven was de tijd misschien ook rijp me op te zoeken...en Madrid is een bruisende stad, dat valt extra mee!

Katja en Mieke verbleven de eerste dagen in een hostal in het centrum en ik trok naar het centrum wanneer ik er de tijd voor had. En kijk, wat vrouwen zeker niet laten te doen in Madrid (en Spanje in het algemeen, denk ik) : schoenen passen! Katja had er zin in! Hoewel ze zelfs met meer wandelvriendelijk schoeisel tiritas (of pleisters, maar ik vind het Spaanse woord zo lief) nodig had om zich te beschermen tegen blaren en wrijvingen...

Geen opmerkingen: